ユニットマネージャー

  • インターネット広告(アドテクノロジー)
  • マーケティング

経験内容

【仕事内容】
・ FMCG/ファッション/コスメ/ラグジュアリー業界担当
・ クライアントへの企業戦略や課題に基づく戦略立案
・ デジタル施策におけるKGI/KPIの設定
・ PR/コミュンケーションプランの設計
・ クリエイティブ/コピーの制作ディレクション
・ 広告運用/管理/バイイング
(DSP, DMP, GDN, YDN, Facebook/Instagram, Twitter, YouTube,
LINE, その他純広告)
・ 購買の意思決定がイベントや店舗でのブランド体験・接客体験
に重きが置かれる業界に置けるデジタルとリアルを一気通貫さ
せた戦略作り
・ デジタルのみならず、CRMやオフラインイベントと連動したプ
ロモーションの提案、運用、ディレクション
【ポイント】
・LINE面での運用型広告配信は現在フリークアウトの独占商材で
ある為、運用経験に基づいたプランニングを実施
・ 各広告メニューのプランニングに加え、DMPを基軸とした分析と提案
・ 立ち上げから半年で、ゼロベースから新規獲得したクライアン
トより5,000万/Quarterの売上を確保
・ プレイベント、イベント、ポストイベントにてデジタルとオフ
ライン双方での一気通貫したコミュニケーションの構築
・ FNOやブランドイベントにて PR/コミュニケーションプランの
立案/実行
・ OOHとデジタルをリンクさせたプロモーションで、
広告電通賞OOHメディアサイネージ部門最優秀賞 受賞
・ 売上上位クライアント:Coach、Omega、Diesel、Swarovski
Tiffany、資生堂、Hermes、Dior、Fendi、Louis
Vuitton、Diane von Furstenberg

地域

東京

役割

営業マネージャー

規模

~170人

期間
2016年 〜 2017年頃
関連する職歴
  • フリークアウト Luxeユニットマネージャー

自己紹介

Highly motivated and passionate marketer, who strives on fascinating and inspiring people by creating new trend and style. Able to meet tight deadlines and deliver superior performance even under high pressure.
After entering Schwarzkopf & Henkel K.K. as a new graduate, took responsibility for digital and new graduate hiring on top of managing brand with sales of 1billion yen, accountable for 25% of company sales, which has grown 80% from last year with successful launch of a new product and a series of merchandising, including up-selling promotion. Conducted business both in Japanese and English, working with APAC regional office and HQ based in Germany.

Joined Chanel K.K. in January 2015 as an event coordinator, responsible for planning and execution of
various events such as fashion shows, special viewing/exhibition, boutique events and ad-hoc
corporate/divisional event activities.

Now Working for FreakOut Inc., an internet ad venture, who started DSP business in Japan, and continue to provide latest trend products and DSP/DMP and internet ad category.
Latest product include exclusive ad rights to LINE corp, which will make great impact to small-mid sized firms.

-Deep knowledge in media/PR both on and offline through 4 year internship as assistant director for Vivi and Glamorous at Kodansha
-Experience in event marketing for the launch of NARS brand launch in Japan with collaboration with Marc by Marc Jacobs for Fashion Night Out event in 2011
-Stage direction experience with top domestic fashion shows such as Girls Award, Tokyo Runway and Kobe Collection from F/W 2010 to S/S 2012, in charge of brands such as Armani Exchange, Beams, Snidel and LANVIN en Bleu
-Accountable for development and launch of new products, including successful launches of two products which were first in the market concept product
-Direction and adjustment of the technical aspect of event production with event Management Company and suppliers in coordination with Paris HQ

職歴

  • SIMONE /Planner

    2017/11 在職中

  • フリークアウト /Luxeユニットマネージャー

    2016/3 2017/8

  • シャネル /イベントコーディネーター

    2015/1 2016/1

  • シュワルツコフヘンケル /ブランドマネージャー

    2012/4 2014/12

他の経験