イベントコーディネーター

謝礼金額の目安(1時間あたり) 15,000

経験内容

  • アパレル(ラグジュアリー)
  • マーケティング

【仕事内容】
・ フランス本国との実施イベントの選定、企画化
・ イベントの運営(フロアプラン、ギフト、オペレーション)
・ 制作物(什器、販促物、招待ツール)の制作、管理、コスト管理
・ イベントのレポーティング
【ポイント】
・ 重要顧客のみ招待していたイベントに、潜在顧客やカテゴリー
毎で購入金額の伸びている顧客も招待することで、新規顧客の
獲得及び、クロスカテゴリーショッパーを獲得
・ ツーリストと国内顧客を分けたクラスタリングを行うことで、
より長期的かつグローバルな顧客アプローチを実現

地域

東京

役割

マーケティング、リテールマーケティング

規模

従業員〜800名

期間
2015年 〜 2016年頃
関連する職歴
  • シャネル イベントコーディネーター

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スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:(開示前)

SIMONE / Planner


Highly motivated and passionate marketer, who strives on fascinating and inspiring people by creating new trend and style. Able to meet tight deadlines and deliver superior performance even under high pressure. After entering Schwarzkopf & Henkel K.K. as a new graduate, took responsibility for digital and new graduate hiring on top of managing brand with sales of 1billion yen, accountable for 25% of company sales, which has grown 80% from last year with successful launch of a new product and a series of merchandising, including up-selling promotion. Conducted business both in Japanese and English, working with APAC regional office and HQ based in Germany. Joined Chanel K.K. in January 2015 as an event coordinator, responsible for planning and execution of various events such as fashion shows, special viewing/exhibition, boutique events and ad-hoc corporate/divisional event activities. Now Working for FreakOut Inc., an internet ad venture, who started DSP business in Japan, and continue to provide latest trend products and DSP/DMP and internet ad category. Latest product include exclusive ad rights to LINE corp, which will make great impact to small-mid sized firms. -Deep knowledge in media/PR both on and offline through 4 year internship as assistant director for Vivi and Glamorous at Kodansha -Experience in event marketing for the launch of NARS brand launch in Japan with collaboration with Marc by Marc Jacobs for Fashion Night Out event in 2011 -Stage direction experience with top domestic fashion shows such as Girls Award, Tokyo Runway and Kobe Collection from F/W 2010 to S/S 2012, in charge of brands such as Armani Exchange, Beams, Snidel and LANVIN en Bleu -Accountable for development and launch of new products, including successful launches of two products which were first in the market concept product -Direction and adjustment of the technical aspect of event production with event Management Company and suppliers in coordination with Paris HQ

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