競合コンペにおける“勝ち方”についてお話できます

謝礼金額の目安(1時間あたり) 50,000

経験内容

  • 業務支援

responsible for:

患者中心戦略のプロ

Patient Journeyに基づく個別疾患タイプに応じたヘルスケア行動変容モデル策定と戦略立案

メディカル&ヘルスケアマーケティングのプロ

患者インサイト•メディカルエビデンス•最新デジタルマーケティングを駆使した刺さるアイディア実行

プレゼンのプロ

競合エージェンシーコンペの勝率を高める独自のDouble Wing Methodと高度な企画書作成&デリバリー能力。再現性の高さ。

どちらでご経験されましたか?

広告代理店数社

いつごろ、何年くらいご経験されましたか?

2005年から2017年まで12年間

その時どのような立場や役割でしたか?

2005年から戦略ディレクター、ビッチコンサルティングとして150本以上のコンペで戦い抜く。

得意な分野・領域はなんですか?

1.ヘルスケア&メディカル全般マーケティング
2.競合エージェンシーコンペ勝率アップ
3.Patient Journey Marketing

一番誇りに思う成果はなんでしたか?

ビッチの見える化(SOP)、勝率アップと文化定着

この分野は今後どうなると思いますか?

各社コンサルティング並みに高度化した提案により、僅差の戦いを勝ち抜く熾烈な争い。その僅差を勝ち抜くコツがあります。やるなら勝て!
自分の大義と相手の真意を合わせ、勝ち抜く文化と仕組みづくりを支援します。
↓参考)
https://prezi.com/m/xciakwqymwcm/presentation/

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スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:非公開

Infront Pharmaceutical Marketing Company / Director of Strategic Planning


■Director of Strategic Planning July 2010-current Infront Pharmaceutical Marketing Company Tokyo, Japan ■Strategic Account Manager May 2014-current Insight-i Pharmaceutical Marketing Company Tokyo, Japan ■Senior Account Executive June 2002–2010 Publicis Lifebrands Medicus Japan, Tokyo, Japan responsible for: ■患者中心戦略のプロ Patient Journeyに基づく個別疾患タイプに応じたヘルスケア行動変容モデル策定と戦略立案 ■メディカル&ヘルスケアマーケティングのプロ 患者インサイト•メディカルエビデンス•最新デジタルマーケティングを駆使した刺さるアイディア実行 ■プレゼンのプロ 競合エージェンシーコンペの勝率を高める独自のDouble Wing Methodと高度な企画書作成&デリバリー能力。再現性の高さ。  Key strategic lead for cliants via consultative business and workshop facilitation.  Planning of marketing/communications strategies for ethical drugs, and production of associated communications tools,which won many competitive pitches involving an array of agencies, including those associated with new drugs being launched, and led to the successful launch or line extension of flagship products such as Differin (acne therapeutic), Nexavar (molecularly targeted agent), and Allegra (antihistamine) (all this led to development of expertise in handling products in such therapeutic areas as diabetes, allergy, skin diseases, and oncology).  Development and proposal of marketing/communications strategies for industry clients  Profit-and-loss management and supervision of campaigns being implemented and advertisements being placed  Overall direction/production of marketing collaterals (advertisements, promotional materials, patient brochures, publicity materials, web-based and video commercials,proceedings of product-related seminars and lectures in Japan and overseas, educational materials for drug detailers)  Negotiations with external collaborators and alliances (Dentsu, Beacon Communications, Publicis, Kyodo PR, MCI, Intage, editorial/production companies, digital media/video production companies)  Development and implementation of therapeutic area-specific branding and communications strategies

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