ヘルスケア/メディカルマーケティングにおけるワークショップ&ファシリテーションについてお話できます

謝礼金額の目安(1時間あたり) 50,000

経験内容

  • 営業/マーケティング

responsible for:



■患者中心戦略のプロ
Patient Journeyに基づく個別疾患タイプに応じたヘルスケア行動変容モデル策定と戦略立案



■メディカル&ヘルスケアマーケティングのプロ
患者インサイト•メディカルエビデンス•最新デジタルマーケティングを駆使した刺さるアイディア実行



■プレゼンのプロ
競合エージェンシーコンペの勝率を高める独自のDouble Wing Methodと高度な企画書作成&デリバリー能力。再現性の高さ。



■ どちらでご経験されましたか?
ヘルスケアマーケティング会社 数社



■ いつごろ、何年くらいご経験されましたか?
2010年から20本程度(10名〜70名まで)
1.ビジネスワークショップ(マーケ向け)
2.エリアマーケティングワークショップ(所長向け)
3.社内複数部署の意思統一(スタートアップ)
4.患者中心施策コクリエーション(アドボカシー)
などゴール、場面、人数でカスタマイズ可能です。
ワークショップ1回 ¥100,000〜(交通費・実費別途)



■ その時どのような立場や役割でしたか?
トータルプロデューサー
シナリオプランニング
メインファシリテーター



■ 得意な分野・領域はなんですか?
ヘルスケアマーケティング
メディカルマーケティング
患者中心マーケティング

この経験にスポットコンサル依頼をしませんか?

相談開始後、スポットコンサル実施確定まで費用はかかりません

登録して事前相談

スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:非公開

Infront Pharmaceutical Marketing Company / Director of Strategic Planning


■Director of Strategic Planning July 2010-current Infront Pharmaceutical Marketing Company Tokyo, Japan ■Strategic Account Manager May 2014-current Insight-i Pharmaceutical Marketing Company Tokyo, Japan ■Senior Account Executive June 2002–2010 Publicis Lifebrands Medicus Japan, Tokyo, Japan responsible for: ■患者中心戦略のプロ Patient Journeyに基づく個別疾患タイプに応じたヘルスケア行動変容モデル策定と戦略立案 ■メディカル&ヘルスケアマーケティングのプロ 患者インサイト•メディカルエビデンス•最新デジタルマーケティングを駆使した刺さるアイディア実行 ■プレゼンのプロ 競合エージェンシーコンペの勝率を高める独自のDouble Wing Methodと高度な企画書作成&デリバリー能力。再現性の高さ。  Key strategic lead for cliants via consultative business and workshop facilitation.  Planning of marketing/communications strategies for ethical drugs, and production of associated communications tools,which won many competitive pitches involving an array of agencies, including those associated with new drugs being launched, and led to the successful launch or line extension of flagship products such as Differin (acne therapeutic), Nexavar (molecularly targeted agent), and Allegra (antihistamine) (all this led to development of expertise in handling products in such therapeutic areas as diabetes, allergy, skin diseases, and oncology).  Development and proposal of marketing/communications strategies for industry clients  Profit-and-loss management and supervision of campaigns being implemented and advertisements being placed  Overall direction/production of marketing collaterals (advertisements, promotional materials, patient brochures, publicity materials, web-based and video commercials,proceedings of product-related seminars and lectures in Japan and overseas, educational materials for drug detailers)  Negotiations with external collaborators and alliances (Dentsu, Beacon Communications, Publicis, Kyodo PR, MCI, Intage, editorial/production companies, digital media/video production companies)  Development and implementation of therapeutic area-specific branding and communications strategies

このアドバイザーの他の経験

プロフィール詳細を見る