外国人労働者との向き合い方、並びに海外の方との円滑なコミュニケーションについてお話できます。

謝礼金額の目安(1時間あたり) 6,500

経験内容

  • 物流(フォワーダー)
  • 法人営業

具体的な経験の内容

多様化が進む今日、現地採用人材としてドイツ人やロシア人の同僚と日々を送る中で気付いた、多文化の中でのコミュニケーションの取り方や交渉術をお話できます。

実績や成果

社内での働く環境改革を実施

そのときの課題、その課題をどう乗り越えたか

業界構造(トレンド/主要プレイヤー/バリューチェーン等)の知見の有無

関連する論文やブログ等があればURL

お役にたてそうと思うご相談分野

コミュニケーション術( 外交術・交渉術)、多文化理解

地域

ドイツ現地法人

役割

現地採用員としてドイツ内での法人営業またカスタマーサポートを担当

規模

支店現地人 50名 / ドイツ国内 300人強

期間
2018年 〜 現在
関連する職歴
  • Nippon Express Sales

この経験にスポットコンサル依頼をしませんか?

相談開始後、スポットコンサル実施確定まで費用はかかりません

スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:(開示前)

Nippon Express / Sales


・Firstly, Nippon Express, we are "professional consultant team" of Transportation to foreign country. Each week at Nippon Express in Düsseldorf, we offer you every methods to transport your goods from Germany to other countries. Of course, each goods is different therefore methods of packing, handling and shipping have to be arranged due to what kind of goods you want to ship it out. ・Secondly, "Our corporation is one of the biggest in the world." Fundamentally, it is difficult for other forwarding companies to transport a shipment to other countries where they cannot handle it. But we are able to handle that almostlly because we have big corporation in the World, not only Asian country but also east Europe, Middle East, Middle Asia, Africa and so on. ・At the End, we are one of the best Forwarding company in the world. Because of corporation, we handle many goods by below methods. - Air shipment - Sea shipment - Rail Shipment (From Germany to China) - Other handling (customs clearance, warehouse storage, triangle shipment, etc) "Kensuke Wada" works as Customer Service and Sales Assistant at Nippon Express in Düsseldorf. He advices above methods for your goods and takes care of his customers with Japanese style customer service which takes care of all shipments from getting your shipping request until delivering. Do you have any question or need consultant for your shipment?? If yes, please feel free to email me : kensuke.wada@neeur.com I always look forward to hearing from you!

プロフィール詳細を見る