Road Staff Manager, Training and Coaching

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経験内容

  • 自動車部品(タイヤ)
  • 経営企画/経営管理

Within 23 wards, Tokyo, Japan
•Developed the sales process and training courses in line with the corporate standard methodology.
•Trained 60 sales representatives, 10 middle managers in both B2B and B2C teams.
•Deployed a coaching module to 20 middle managers of the entire company.
•Responsible for improving the productivity and efficiency of the sales forces.
•Monthly reported the performance results of sales forces against KPIs.
•Proposed specific counter actions to improve the productivity, by sales persons, by middle managers, by regions, and by sales channels.
•Supported the recruitment of new graduates and mid-careers.
•Deployed the initial training for dozens of newcomers.
•Contributed as the project leader to integrate the new SFA system named ‘Bib Force’, which was a pilot case of the Michelin group.

地域

Domestic Japan

役割

事業開発、営業、マーケティング

規模

国内地域営業担当100人

期間
2009年 〜 2016年頃
関連する職歴
  • エナノック・ジャパン株式会社 事業開発マネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 大型タイヤ事業部直需部セールスマネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 トラックバスタイヤ事業部マーケティング部キーアカウントマネージャー

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