Key Account Manager for Nation-wide logistics companies
•Developed new businesses with dozens of major players in transportation sector.
Contributed to the department as a key role to define the annual business plan and implement it in line with the corporate strategy.
•Monitored sales forces’ activities through the SFA system (Siebel based), and helped them to be more productive and efficient by providing timely instructions and directions monthly or quarterly.
•Provided innovative solutions to the major advanced players in the market. By introducing the most efficient transporter unit which is equipped with the wide-single tire ‘X One’, TPMS (the tire pressure monitoring system), and the new type of axles, we successfully brought significant benefits to the customers in terms of load capacity, operational efficiency, fuel saving, safety management, free maintenance.
•Organized the series of marketing events amongst tire and wheel manufactures, truck and trailer makers, the owners of goods (Consignor), logistics companies (Consignee), vehicle and parts distributors and medias.
■その他
地域: Domestic Japan
役割: 営業マネージャー
規模: 国内地域営業担当50人
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職歴
エネルエックス・ジャパン株式会社
- Operating Officer, Head of Corporate Division 2023/12 - 現在
- 取締役 事業推進統括部長 2021/12 - 2024/4
- 事業開発部シニアリーダー 2019/6 - 2021/12
- 事業開発マネージャー / MBA - English 2016/12 - 2019/5
日本ミシュランタイヤ株式会社
- セールスマネージャー 2014/4 - 2016/11
- アカウントマネージャー 2009/7 - 2014/3
このエキスパートのトピック
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ディマンドリスポンス、電力調整力ビジネスについてお話しできます
¥50,000~ -
事業開発、事業企画、および戦略立案と実行フォロー
¥50,000~■ 具体的な経験の内容 電力市場改革の一環として創設された電力調整力市場の事業開発 ■ 実績や成果 2017年60MW, 30社余の契約、2020年200MW超, 100社余の契約。国内最大の独立系アグリゲーターに成長。2024年度容量市場、1GW超落札。 ■ そのときの課題、その課題をどう乗り越えたか 課題: 市場分析とポテンシャル顧客の見極め、未知の商品をゼロベースで提案して行く過程における課題 課題の克服: マーケットデータ収集と分析、セグメンテーションアプローチ、戦略立案。その実行とレビュー。ビジネスパートナー、テレマーケティングの活用。顧客提案立案とカスタマイズ、事業リスクの可視化 ■ 業界構造(トレンド/主要プレイヤー/バリューチェーン等)の知見の有無 トレンド: 脱炭素化、電化、デジタル化、分散化、規制緩和によりエネルギー市場は変革期にある。再エネ導入拡大と同時に、調整力の拡大は必須要件となっており市場機会は大きい。世界のどのシンクタンクも今後の市場拡大を予測している 主要プレイヤー: 2011年電力市場改革以降、発送電小売の法的分離が進展しているものの、主要プレイヤーは依然として顧客基盤と発電インフラを保有する旧一般電力会社である。一方、異業種同業種を問わず資本力のある事業会社の新規参入が続いており、競争関係は激化している 自由化が先行する海外市場でのビジネスモデルとテクノロジーを駆使し、国内の主要プレイヤーとの差別化をはかり事業拡大を進めている。 バリューチェーン: 調整力市場の価値付けは経済活動に密接な関連性があり、収益性も一定の制約を受ける。従って、調整力の提供者を募る、管理する調整力の質を高める、他市場収益を得る、調整力を生み出すリソースに投資し増やすなどの戦略を通じて、価値の増大を図っている ■ 関連する論文やブログ等があればURL 特に無し ■ お役にたてそうと思うご相談分野 エネルギー関連の新規事業立ち上げ、再構築など
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Road Staff Manager, Training and Coaching
¥50,000~Within 23 wards, Tokyo, Japan •Developed the sales process and training courses in line with the corporate standard methodology. •Trained 60 sales representatives, 10 middle managers in both B2B and B2C teams. •Deployed a coaching module to 20 middle managers of the entire company. •Responsible for improving the productivity and efficiency of the sales forces. •Monthly reported the performance results of sales forces against KPIs. •Proposed specific counter actions to improve the productivity, by sales persons, by middle managers, by regions, and by sales channels. •Supported the recruitment of new graduates and mid-careers. •Deployed the initial training for dozens of newcomers. •Contributed as the project leader to integrate the new SFA system named ‘Bib Force’, which was a pilot case of the Michelin group.