Key Account Manager for Nation-wide logistics companies

  • 自動車部品(タイヤ)
  • 法人営業

経験内容

•Developed new businesses with dozens of major players in transportation sector.
Contributed to the department as a key role to define the annual business plan and implement it in line with the corporate strategy.
•Monitored sales forces’ activities through the SFA system (Siebel based), and helped them to be more productive and efficient by providing timely instructions and directions monthly or quarterly.
•Provided innovative solutions to the major advanced players in the market. By introducing the most efficient transporter unit which is equipped with the wide-single tire ‘X One’, TPMS (the tire pressure monitoring system), and the new type of axles, we successfully brought significant benefits to the customers in terms of load capacity, operational efficiency, fuel saving, safety management, free maintenance.
•Organized the series of marketing events amongst tire and wheel manufactures, truck and trailer makers, the owners of goods (Consignor), logistics companies (Consignee), vehicle and parts distributors and medias.

地域

Domestic Japan

役割

営業マネージャー

規模

国内地域営業担当50人

期間
2009年 〜 2016年頃
関連する職歴
  • エナノック・ジャパン株式会社 事業開発マネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 大型タイヤ事業部直需部セールスマネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 トラックバスタイヤ事業部マーケティング部キーアカウントマネージャー

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

エナノック・ジャパン株式会社 / 事業開発マネージャー

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自己紹介

http://linkedin.com/in/atsushi-ito-974a8b12

職歴

  • エナノック・ジャパン株式会社 /事業開発マネージャー

    2016/12 在職中

  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 /大型タイヤ事業部直需部セールスマネージャー

    2014/4 2016/11

  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 /トラックバスタイヤ事業部マーケティング部キーアカウントマネージャー

    2009/7 2014/3

他の経験