ユーザーのアンケートデータ解析によるパーソナリティ解析支援

  • 市場調査
  • コンサルタント/リサーチ

経験内容

具体的な経験の内容

クライアントからユーザーのアンケートデータを受領し、どのような属性のユーザーが何を求めているのかを解析し、次の施策立案の提案をした。

実績や成果

ユーザーのパーソナリティを具体化した。
・属性(年齢、性別、居住地、家族構成、など)
・価値観(商品の購買にあたり何を重視するか)

お役にたてそうと思うご相談分野

データ解析
データ取得

地域

東京

役割

データサイエンティスト

規模

案件規模数百万円

期間
2017年 〜 現在
関連する職歴
  • NTT DATA Institute of Management Consulting, Inc. Consultant

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

NTT DATA Institute of Management Consulting, Inc. / Consultant

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自己紹介

I worked as a developer and researcher at NAVITIME Japan. My job description was to create a traffic-jam prediction system based on numerous user-drive logs.
Now I am working at NTT data institute of management consulting. My mission is to research and develop social application of neuroscience and artificial intelligence.
My research fields is as follws: machine learning, signal processing, graph theory, and neuroscience.
Regarding my education, I have studied mathematical engineering for 4 years at the University of Tokyo, and I have acquired master degree. I have published 2 academic papers in my career.

Skills:
1) Mathematical Engineering, such as machine learning, graph theory, and signal processing.
2) Programming language
Java, C++, C#, Python, VB
3) IT skills
SQL(Oracle, SQLserver, MySQL, Postgres)

職歴

  • NTT DATA Institute of Management Consulting, Inc. /Consultant

    2017/9 在職中

  • 富士通株式会社

    2014/4 2016/3

他の経験