カスタマーサクセス導入アドバイザリー
・カスタマーサクセスの在り方レクチャー
・カスタマーサクセスフレームワークの導入アドバイス
・カスタマーサクセス立上げ支援
Independent Customer Success Advisory
- Customer Success Guidance
- Customer Success Framework implementation advisory
- Practical CS startup consulting
新規事業(ITサービス)の企画、開発、導入支援(コニカミノルタ)
・第二の主軸事業としてのITサービス企画、開発、導入支援
・関連するマーケットリサーチ、分析
Business development in IT services area.
- IT Services planning, development and implementation support
- Market research to analyze specific IT service feature
カスタマーサクセスマネジメント、プロジェクトマネジメント(Autodesk, HP)
・顧客および自社のビジネスメリット享受のための社内外関係者の指揮
・最良の成果物を含む顧客の成功を導き出すプログラム監理
Customer Success / Program / Project Management in Autodesk and HPE:
- Customer and Internal departments orchestration for both customer success and our business.
- Program management for customer success, optimize all projects provided by company with the best deliverable and our business benefits.
サービスデリバリーエクゼクティブ(MS 本社付)
・顧客のクラウドによるメリットの最大化
・クラウドへの適応と変更管理ソリューションの提案
・戦略的なクラウド適応計画と対応策の立案と提案
Service Delivery Executive for Pre-sales - Center of Excellence in Microsoft:
- Cloud benefit maximization for customer.
- Cloud adoption and change management solution proposal.
- Solution Architect to propose and offer the best cloud adoption strategic plan.
ITアウトソーシングソリューションアーキテクト
・上流から詳細工程に渡るITアウトソーシングソリューション定義
・コスト見積もり、リスク監理、利益確保のための適正価格設定
・SLAおよびSOWの定義、顧客との合意形成
・英語・日本語によるプレゼンテーション
・ソリューション定義チーム管理
IT Outsourcing Solution Architect
- IT outsourcing solution definition and design from high level to detail
- Costing, Risk management, Pricing to secure competitive margin
- Solution Architect team management and lead
ITアウトソーシングコンサルタント
・アウトソーシングビジネスのスタートアップ支援
・30名からなるチームマネジメント
・サービスレベル管理
IT Outsourcing consulting:
- Outsourcing business startup planning & support.
- Team management as an outsourcing support (up tp 30 people).
- Service Level Management.
ビジネスプロセスとビジネスアプリケーション
・ビジネスプロセスコンサルティング
・ToBeプロセス設計~アプリケーション設計、導入
・QAテスト、ユーザートレーニング、データ移行
Business Process and Business Application System:
- Business process consulting.
- Design business application system from TO-BE process to implementation.
- QA test, user training and data migration for new system.
マネジメント関連
・20名からなるチーム管理
・各メンバーのパフォーマンス監理
・ビジネスモデリング、プランニングおよび実行
・プロジェクト管理(PMP保有)
・コーチング、メンタリング
・論理的問題解決能力
Management:
- People management up to 20 people.
- Performance management for people.
- Business modeling, planning and execution.
- Project management (PMP certified).
- Coaching and mentoring.
- Logical problem solving.
得意分野等
・カスタマーサクセスマネジメント
・プログラムマネジメント
・ソリューションアーキテクト
・ビジネスモデリング、ビジネススタートアップ支援
・論理的分析にもとづく問題解決
・提案およびプレゼンテーション
・ピープルマネジメント
・社内外問わず良好なコミュニケーション
・バイリンガル対応(会話、読み書き)
Specialties:
- Customer Success Management
- Program Management
- Solution Architect and Lead
- Business Modeling and Start-up Support
- Coaching & Mentoring
- Problem Solving with Logical Analysis
- Effective Proposal & Presentation
- People management
- Diversity for internal and external.
- Bi-lingual communication in listening, speaking, writing, reading in English and Japanese