マスコミ(テレビ)における効果的な広告・パブリシティ戦略について話せます

エキスパート

氏名:開示前


世間一般ではWEB万能のように言われるものの、現在でもなおパブリシティの本陣はテレビであり、これをWEBのバズにどうつなげていくかが成否の分かれ目になります。とはいえただCMを打てばいいわけではなく、いかに番組内で紹介され、それをSNSで拡散させていくかが重要で、ここには戦略的な考え方が必要になります。
ソニーおよびゼンショーでの、時代の変化とともに歩んだ10年以上にわたる経験から、現在最も有効とされるパブリシティの方法をご教示します。

プロフィール 詳細を見る


氏名:開示前

Education

B.A. Faculty of Social Studies, Hitotsubashi University
Graduated in March ‘88

Employment

Zensho Holdings Co. LTD. 2006 – Present
2011 – present General Manager, PR Planning Division (media relations) & Corporate
Communications Planning Division (CI, CSR), Zensho Corporation
-Directly reporting to the CEO
-In charge of media relations for Zensho Holdings and all of its restaurant brands including Sukiya, Coco’s and Nakau.
-Managing a team of 6 covering CSR, crisis management, social media, corporate advertisement and Corporate Image related matters.
2006 – 2011 General Manager, PR Division, Zensho Corporation.

SONY Corporation
1988 - 2006

2005 – 2006
Senior Manager, Business Planning Division, Sony PCL (seconded from Sony Corporation)
2003 – 2005
Manager, Internal Video News Group, PR Division, Sony Corporation
1997 – 2003
Deputy Manager, Corporate Communication Group, Sony Corporation
1994 – 1997
AV Peripheral Marketing Division, Sony Corporation
(Japan domestic marketing)
1990 – 1994
Internal Video News Group, PR Division, Sony Corporation
1988 – 1990
Marketing Communication, PR Division, Sony Corporation

Specialties: •Bi-lingual Corporate Communications leader
•Solid career working at the HQ of 2 major Japanese consumer brands
•Graduate of a top Japanese university
•Good experience working with top management and mentoring staff
•Strong experience with Brand / Corporate Identity


職歴

株式会社ゼンショー総研

  • 室長 2016/7 - 現在

株式会社ゼンショーホールディングス

  • 室長 2011/11 - 2016/7

株式会社ゼンショー

  • 室長 2006/4 - 2011/10

ソニーグループ株式会社

  • コーポレート広報スーパーバイザー 2003/1 - 2005/12

このエキスパートのトピック

謝礼金額の目安

問い合わせ

取引の流れ


似ているトピック