自動車パワートレイン、有人ドローンに関する技術動向についてお話できます。

  • 機械(エンジン)
  • エンジニア

経験内容

具体的な経験の内容

エンジン開発40年弱、日本の自動車企業ゲストエンジニア1年、日本企業のエンジン開発7,8プロジェクトサポート、EV関連ベンチャー1年、空飛ぶクルマプロボノ8ヶ月

実績や成果

FEVでは1億から3.5億のプロジェクト獲得実績、有人ドローン特許調査10件およびスポンサー獲得

そのときの課題、その課題をどう乗り越えたか

日本とドイツの円滑なコミュニケーション実現

業界構造(トレンド/主要プレイヤー/バリューチェーン等)の知見の有無

世界の自動車業界の最新トレンド、有人ドローン

関連する論文やブログ等があればURL

お役にたてそうと思うご相談分野

パワートレイン、有人ドローン

地域

日本、東京、浜松

役割

プロジェクトマネージャー(FEV)、知財(CARTIVATOR)

規模

日本の数社担当

期間
2013年 〜 現在
関連する職歴
  • CARTIVATOR Member
  • FEV Japan Project Manager

自己紹介

I started the career from high output engine development for car manufacturers (Toyota. Ford, Renault) was related about 26 years, especially I have contribute business operation by the successful conclusion of the development contract and successful achievement of technical objectives. And also I have achieved upturn in profits by release of world's first 4-stroke PWC.

Through these experiences I have got technical knowledge and know-how of almost all area (moving parts, intake and exhaust system, lubrication system, cooling system, turbo charge system, electric fuel injection system and exhaust emission reduction technology )of engine development and also I have had a command of development tools, CAE (FEM, NVH analysis, computational fluid dynamics) and CAD.
Now I'm in charge of management work in long and mid term technical strategy and technical planning.

Specialties: skill and knowledge of high performance automobile and PWC engine development,engine exhaust emission reduction technology,communication and relationship-building skill on development work with foreign company,ability to manage and support the high performance engine development to achieve the target,strong interpersonal and teamwork skills.
Develop relationships with client company and committed to satisfy the cooperation company's need or requirement,

職歴

  • CARTIVATOR /Member

    2018/6 在職中

  • FEV Japan /Project Manager

    2013/10 在職中