投資信託に関するマーケティング、動向調査についてお話しできます

  • 金融(アセットマネジメント)
  • マーケティング

経験内容

具体的な経験の内容

①投資信託の運用会社の設立 ②投資信託部門の新設 ③カスタマーサービス部門の立ち上げのコンサルティング

実績や成果

①3年で1,000億円を超える残高に成長、②2年で500億円を超える残高に成長、③カスタマーサービスにおける業界誌のランキング10位程度であったものがTop3まで成長

お役にたてそうと思うご相談分野

運用会社やFintch企業の立ち上げの際のマーケティング、リサーチ調査等

地域

東京/日本

役割

マーケティング担当として商品の企画、営業戦略の立案を行いました。

規模

国内外運用会社

期間
2003年 〜 現在

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

職歴:(開示前)


自己紹介

• 15 years of experience in Marketing and Client Service of Mutual funds, communication and networking solutions to all of Japanese Third Party Distributors(Over 300 distributors
(e.g., Sumitomo Mitsui Bank, Japan Post Bank, Bank of Yokohama, Bank of Chiba, Nomura Securities, Ichiyoshi Securities etc.) and institutional investors.
• Hands on making pitch books, sales materials, reports, RFP.
• Conducted market research and formulated marketing strategies and plans.
• Planned and conducted on sales training programs and seminar for investors with distributers. (e.g., Sumitomo Mitsui Bank, Japan Post Bank, Bank of Yokohama etc.)
• Participated in the project launching the new Asset Management Company and new instructor teams. (e.g., JP (Japan post) Asset Management Co., Ltd. etc.)

職歴

開示前(決済前には開示されます)