自動車部品(車載機器・電装品)における品質管理の経験について話せます

  • 自動車部品(車載機器・電装品)
  • 品質管理

経験内容

要点は、LinkedInに掲載してます。
中国での品質管理というタイトルでいくつかGoogleでヒットしますので恐れ入りますが検索願います。
中国での経験は、コンサルタントではなく、ライン役員や技術管理職としてのもので、日本人は、小職1名です。
顧客対応は、Seagate.IBM,Foxconn,GM.BOSCH.DANFOS.BWなどです。

地域

中国/タイなど

役割

日系企業でのCQE/SQE,中国企業3社でのIATF16949導入と運用及び顧客対応。

規模

100人から10000人規模の自社工場とサプライヤ

期間
1998年 〜 現在

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

職歴:(開示前)


自己紹介

The strong points: 优点:
1) To support how to establish, operate and maintain Quality Management System according to IATF16949 and/or VDE 6.3 to meet Automotive and its parts suppliers’ requirements.
支持如何建立,操作和维护符合IATF16949和/或VDE 6.3的质量管理体系,以满足汽车及其零部件供应商的要求。
2) Based on more than 20 years experience in China and South East Asia as CQE, SQE and QA director, to make advise/suggestion how to improve product/process quality through many kind of Audit addition to 50 years experience in manufacturing field including Japanese Quality Management and Machine-tool and Cutting tool manufacturer as Manufacturing Engineer.
基于在中国和东南亚20多年的经验,作为CQE,SQE和QA董事/高级经理,提出建议如何提高产品/过程质量,除了50年的制造领域的经验,包括日本质量管理和机器 - 工具和切削刀具制造商作为制造工程师。
3) Applying AIAG five tools such as APQP&CP, FMEA,MSA, SPC and PPAP, to support to get PSW and make sure the ramp-up new project.
应用AIAG五个工具,如APQP&CP,FMEA,MSA,SPC和PPAP,以支持获得PSW并确保新的项目。
4) For Customer claim, to apply 8D reporting system for taking corrective/preventive action and improve product quality and quality management system..
对于客户投诉,应用8D报告系统采取纠正/预防措施,提高产品质量和质量管理体系。

Back Ground:
超过50年的工作经验,包括制造机械零件硬盘,汽车及液压设备及电动机适用于硬盘主轴/ DC/风扇,电梯/自动扶梯,机床,刀具尤其是齿轮刀具。有能力的TS16949质量管理体系(包括APQP,CP,PPAP,FMEA,SPC和MSA)和AS9100C航空质量管理体系。具有良好的经验,公司客户/供应商质量工程管理与六西格玛工具和持续改善的心态。实际操作的,在生产车间持续改进的经验,通用在中国工作/泰国/美国的经验。也强于制造业务,制造工程,生产工程(海外业务/工厂),知识产权。能与高要求和期望的环境下工作“可以完成”和“必须做”的政策与日本电产。还特别拥有超过20年的可扩展中国业务的工作经验。
主要顾客:IBM,Seagate, Philips,Xerox,Hitachi,Panasonic,Apple, CANON,SONY, IOMEGA, Toshiba ,Bosch,Borgwarner and Delphi.

職歴

開示前(決済前には開示されます)