Battery System Engineer

謝礼金額の目安 直接アドバイザーにお問い合わせください

経験内容

  • 自動車
  • エンジニア

Yifei Li is currently the Battery System Engineer for Audi China, a tier 1 vehicle company in the world. He has more than 5 years on lithium ion batteries R&D, with PhD degree focusing on materials and energy storage in the University of Houston, USA. He has published 13 papers on the top journals related to batteries or energy storage, with total citation of about 500.
In Audi China, he is currently responsible for developing the high voltage battery system for both PHEV and BEV projects for Audi e-tron system, including cell and module development, DFMEA, function safety, and supplier management (CATL, BYD, or Magna). Yifei Li was previously the senior engineer for CATL, at Ningde, Fujian. During the one year at CATL, he was responsible for development of prismatic cells and modules, safety-abuse experiment design, failure analysis. Also, he worked together with CATL's OEM customers like Nissan or Renault to proceed the R&D timeline and generate safety know-how.

この経験にスポットコンサル依頼をしませんか?

相談開始後、スポットコンサル実施確定まで費用はかかりません

登録して事前相談

スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:非公開

職歴:非公開


6 years R&D experience on lithium ion batteries, published 13 academic papers (4 first auther's papers), total citation>400, h-index=11. More than one year experience on battery cell and module for BEV and PHEV.

プロフィール詳細を見る