Business Segment Manager

  • 自動車部品(タイヤ)
  • マーケティング

経験内容

•Defined the business segments with applicable products and generate the breakthrough for domestic market in line with the group global marketing strategies in order to ensure the accomplishment of the objectives both quantitative and qualitative.
•Planned and implemented a sophisticated and large-scale market survey. Interpreted and analyzed those results in order to optimize our product ranges and marketing strategies for the market demand.
•Organized a feasibility study and verified its effectiveness to develop innovative solutions.
•A project leader to expand the business in the targeted segments.
•Managed the project team by using scorecard and KPIs to accomplish the target.

地域

Domestic Japan

役割

国内マーケティング Implementation

規模

プロダクトラインの200人

期間
2009年 〜 2016年頃
関連する職歴
  • エナノック・ジャパン株式会社 事業開発マネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 大型タイヤ事業部直需部セールスマネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 トラックバスタイヤ事業部マーケティング部キーアカウントマネージャー

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

エナノック・ジャパン株式会社 / 事業開発マネージャー

プロフィール詳細を見る


自己紹介

http://linkedin.com/in/atsushi-ito-974a8b12

職歴

  • エナノック・ジャパン株式会社 /事業開発マネージャー

    2016/12 在職中

  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 /大型タイヤ事業部直需部セールスマネージャー

    2014/4 2016/11

  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 /トラックバスタイヤ事業部マーケティング部キーアカウントマネージャー

    2009/7 2014/3

他の経験