Sales Manager
•Expanding the business with construction machinery manufacturers in Japan and Korea.
•Promoting the project of future equipment development with OEMs.
Take a lead both of customer's RDI team and innovation development team of the group.
•Developed new business opportunities in EUR/SEA/ME/NA for original equipment and aftersales markets. Strongly taking an initiative to do collaborative sales actions amongst global directors, local account managers, and technical and marketing managers in each country.
•Accelerate the business by building up the effective link with local subsidiaries of Global OEMs, their local distributors, our sales managers, and our tire distributors in targeted markets.
•Maintain the accuracy of sales forecast by gathering the tendency of market demand from M&S, procurement, and production department of OEMs in order to fulfill the customers’ demands, and ensure the efficiency of supply chain and logistics.
•Organize the global tel conference to exchange market knowledge and intelligence with OEMs and global platform; marketing and sales, tech.
•Coordinating face-to-face meeting periodically between OEMs and Michelin.
•Managing the homologation process of new products.
•Implementing key actions determined in LTA, which we contract with key customers.
•Organize top executive meeting with key customers to deepen customer intimacy.
•Compliance with internal and external regulations, incoterms, tax laws, safety and environmental standards, product liability and so on by collaborating with departments of audit, supply chain, logistics, environment, credit control, business control, and facility management in France, Australia, China, Korea and Japan.
■その他
地域: Japan, Korea, Thai, Myanmar, Indonesia, EUR, Africa, NA, Middle East
役割: マネジメント
規模: グローバルチーム200人、クライアントは大手建設機械メーカー
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職歴
エネルエックス・ジャパン株式会社
- 取締役 事業推進統括部長 2021/12 - 現在
- 事業開発部シニアリーダー 2019/6 - 2021/12
- 事業開発マネージャー / MBA - English 2016/12 - 2019/5
日本ミシュランタイヤ株式会社
- セールスマネージャー 2014/4 - 2016/11
- アカウントマネージャー 2009/7 - 2014/3
このエキスパートのトピック
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ディマンドリスポンス、電力調整力ビジネスについてお話しできます
¥50,000~ -
事業開発、事業企画、および戦略立案と実行フォロー
¥50,000~■ 具体的な経験の内容 電力市場改革の一環として創設された電力調整力市場の事業開発 ■ 実績や成果 2017年60MW, 30社余の契約、2020年200MW超, 100社余の契約。国内最大の独立系アグリゲーターに成長。2024年度容量市場、1GW超落札。 ■ そのときの課題、その課題をどう乗り越えたか 課題: 市場分析とポテンシャル顧客の見極め、未知の商品をゼロベースで提案して行く過程における課題 課題の克服: マーケットデータ収集と分析、セグメンテーションアプローチ、戦略立案。その実行とレビュー。ビジネスパートナー、テレマーケティングの活用。顧客提案立案とカスタマイズ、事業リスクの可視化 ■ 業界構造(トレンド/主要プレイヤー/バリューチェーン等)の知見の有無 トレンド: 脱炭素化、電化、デジタル化、分散化、規制緩和によりエネルギー市場は変革期にある。再エネ導入拡大と同時に、調整力の拡大は必須要件となっており市場機会は大きい。世界のどのシンクタンクも今後の市場拡大を予測している 主要プレイヤー: 2011年電力市場改革以降、発送電小売の法的分離が進展しているものの、主要プレイヤーは依然として顧客基盤と発電インフラを保有する旧一般電力会社である。一方、異業種同業種を問わず資本力のある事業会社の新規参入が続いており、競争関係は激化している 自由化が先行する海外市場でのビジネスモデルとテクノロジーを駆使し、国内の主要プレイヤーとの差別化をはかり事業拡大を進めている。 バリューチェーン: 調整力市場の価値付けは経済活動に密接な関連性があり、収益性も一定の制約を受ける。従って、調整力の提供者を募る、管理する調整力の質を高める、他市場収益を得る、調整力を生み出すリソースに投資し増やすなどの戦略を通じて、価値の増大を図っている ■ 関連する論文やブログ等があればURL 特に無し ■ お役にたてそうと思うご相談分野 エネルギー関連の新規事業立ち上げ、再構築など
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Road Staff Manager, Training and Coaching
¥50,000~Within 23 wards, Tokyo, Japan •Developed the sales process and training courses in line with the corporate standard methodology. •Trained 60 sales representatives, 10 middle managers in both B2B and B2C teams. •Deployed a coaching module to 20 middle managers of the entire company. •Responsible for improving the productivity and efficiency of the sales forces. •Monthly reported the performance results of sales forces against KPIs. •Proposed specific counter actions to improve the productivity, by sales persons, by middle managers, by regions, and by sales channels. •Supported the recruitment of new graduates and mid-careers. •Deployed the initial training for dozens of newcomers. •Contributed as the project leader to integrate the new SFA system named ‘Bib Force’, which was a pilot case of the Michelin group.