Sales Manager

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経験内容

  • 自動車部品(タイヤ)
  • 法人営業

•Expanding the business with construction machinery manufacturers in Japan and Korea.
•Promoting the project of future equipment development with OEMs.
Take a lead both of customer's RDI team and innovation development team of the group.
•Developed new business opportunities in EUR/SEA/ME/NA for original equipment and aftersales markets. Strongly taking an initiative to do collaborative sales actions amongst global directors, local account managers, and technical and marketing managers in each country.
•Accelerate the business by building up the effective link with local subsidiaries of Global OEMs, their local distributors, our sales managers, and our tire distributors in targeted markets.
•Maintain the accuracy of sales forecast by gathering the tendency of market demand from M&S, procurement, and production department of OEMs in order to fulfill the customers’ demands, and ensure the efficiency of supply chain and logistics.
•Organize the global tel conference to exchange market knowledge and intelligence with OEMs and global platform; marketing and sales, tech.
•Coordinating face-to-face meeting periodically between OEMs and Michelin.
•Managing the homologation process of new products.
•Implementing key actions determined in LTA, which we contract with key customers.
•Organize top executive meeting with key customers to deepen customer intimacy.
•Compliance with internal and external regulations, incoterms, tax laws, safety and environmental standards, product liability and so on by collaborating with departments of audit, supply chain, logistics, environment, credit control, business control, and facility management in France, Australia, China, Korea and Japan.

地域

Japan, Korea, Thai, Myanmar, Indonesia, EUR, Africa, NA, Middle East

役割

マネジメント

規模

グローバルチーム200人、クライアントは大手建設機械メーカー

期間
2009年 〜 2016年頃
関連する職歴
  • エナノック・ジャパン株式会社 事業開発マネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 大型タイヤ事業部直需部セールスマネージャー
  • 日本ミシュランタイヤ株式会社 トラックバスタイヤ事業部マーケティング部キーアカウントマネージャー

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スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

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    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

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