消費財における新商品開発についてお話できます

謝礼金額の目安(1時間あたり) 15,000

経験内容

  • 自動車
  • マーケティング

・世界初、アルコール0.00%「キリンフリー」開発者。商品開発におけるコンセプト開発から、プロモーション全般まで、フレームワークも含めてご相談ください。
・スタンフォードMBA。デザインシンキング(ユーザーを中心としたブランド開発、消費者行動デザイン)にも精通。

いつごろ、何年くらいご経験されましたか?

消費財マーケティング経験10年:2004年から2013年

どちらでご経験されましたか?

ユニリーバ
キリンビール

その時どのような立場や役割でしたか?

新商品開発担当者
ブランドマネージャー

この経験にスポットコンサル依頼をしませんか?

相談開始後、スポットコンサル実施確定まで費用はかかりません

スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:(開示前)

WiL / ベンチャーパートナー


Namiko is an award-winning global marketing professional with ten-years experience. With deep understanding of consumer behavior, she is passionate to change consumer's daily lives through innovative products or services. She is very proud of her achievement to launch Kirin Free, the worlds' first 0.00% non-alcoholic beer. Kirin Free created new market of $620M, which led her to win many awards for this successful new product launch and integrated marketing campaign. Her other strength is international expansion. She has experiences to lead global market expansion in Unilever, Kirin Brewery, and Blue Bottle Coffee. The recent achievement is to help Blue Bottle Coffee open two successful stores in Japan. Award: Nikkei Woman of the Year 2010 (The youngest ever), 2009 Kirin Award (President’s Award), Grand Prix in Nikkei Superior Products and Services Awards, Grand Prix in TVCM of beverage division at Dentsu Award, and Grand Prix of total marketing at ACC CM Festival Markets: US, China, South Korea, Taiwan, Hong Kong, Thailand, Vietnam, Malaysia, Indonesia, Philippines, and Japan. Expertise: New Product Development, Brand Marketing, Design Thinking, Consumer Behavior, Go-to-Market Strategy, International Expansion, Operations

プロフィール詳細を見る