消費財における新商品開発についてお話できます

  • 自動車
  • マーケティング

経験内容

・世界初、アルコール0.00%「キリンフリー」開発者。商品開発におけるコンセプト開発から、プロモーション全般まで、フレームワークも含めてご相談ください。
・スタンフォードMBA。デザインシンキング(ユーザーを中心としたブランド開発、消費者行動デザイン)にも精通。

いつごろ、何年くらいご経験されましたか?

消費財マーケティング経験10年:2004年から2013年

どちらでご経験されましたか?

ユニリーバ
キリンビール

その時どのような立場や役割でしたか?

新商品開発担当者
ブランドマネージャー

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

WiL / Partner, Corporate Innovation

プロフィール詳細を見る


自己紹介

Namiko is an award-winning global marketing professional with ten-years experience. With deep understanding of consumer behavior, she is passionate to change consumer's daily lives through innovative products or services.

She is very proud of her achievement to launch Kirin Free, the worlds' first 0.00% non-alcoholic beer. Kirin Free created new market of $620M, which led her to win many awards for this successful new product launch and integrated marketing campaign.

Her other strength is international expansion. She has experiences to lead global market expansion in Unilever, Kirin Brewery, and Blue Bottle Coffee. The recent achievement is to help Blue Bottle Coffee open two successful stores in Japan.

Award:
Nikkei Woman of the Year 2010 (The youngest ever), 2009 Kirin Award (President’s Award), Grand Prix in Nikkei Superior Products and Services Awards, Grand Prix in TVCM of beverage division at Dentsu Award, and Grand Prix of total marketing at ACC CM Festival

Markets: US, China, South Korea, Taiwan, Hong Kong, Thailand, Vietnam, Malaysia, Indonesia, Philippines, and Japan.

Expertise:
New Product Development, Brand Marketing, Design Thinking, Consumer Behavior, Go-to-Market Strategy, International Expansion, Operations

職歴

  • WiL /Partner, Corporate Innovation

    2018/12 在職中

  • WiL /ベンチャーパートナー

    2015/11 2018/12

  • DeNA West /コミュニティマネージャー

    2015/9 2015/11

  • ブルーボトルコーヒー /国際開発

    2014/6 2015/3

  • キリンビール株式会社 /ブランドマネージャー

    2006/10 2013/6

  • ユニリーバジャパン /Regional Brand Development - Dove hair care Asia

    2004/4 2006/10