マーケティングにおける法人営業の経験について話せます

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  • 法人営業

経験内容

地域:首都圏/都内がメインです。

役割:一貫して営業担当を務めています。2017年からはビジネス系人材の採用面接も担当しております。

規模:所属組織→200人、4人、15人の会社に所属した経験があります。取引先→数人のスタートアップから大手上場企業と幅広いです。また、直販/代理店、両方経験しております。

主要プレイヤーや流通構造など業界の概要

・SaaS業界の構造は一通りご案内できます。
・過去販売したことのあるツールは下記です。
└メール配信、CRM(Synergy!、Salesforce)
└SEO、コンテンツマーケティング(Ginzametrics)
└BI,MI(Datorama)
・過去活用したことのあるツールは下記です。
└メール配信、CRM(Synergy!、Salesforce、hubspot、Sansan)
└SEO、コンテンツマーケティング(Ginzametrics、SEOmoz、ahrefs、buzzsumo)
└BI,MI(Datorama)
・また広告/メディア業界の構造もご案内できます。
└媒体社→広告会社→広告主 など一連の商慣習/データフローなど。

期間
2012年 〜 2016年頃
関連する職歴
  • Datorama Japan Sales manager
  • Ginzamarkets, Inc. Sales
  • シナジーマーケティング セールス

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

Datorama Japan / Sales manager

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自己紹介

Over the past 6 years, I’ve been working in the marketing SaaS industry and both experienced enterprise sales and SMB sales. I am so enthusiastic about industry's digital transformation with marketing intelligence.

日本語のプロフィールをご希望の方は、下記をご参照ください。
https://www.wantedly.com/users/461720

In the recent activity, I am responsible for Datorama Japan sales and expanding the business in the market. Datorama is a U.S.-based marketing intelligence company that provides the world's first marketing data hub and dashboard to help executives, analysts and marketing professionals quickly manage vast amounts of marketing data.
Joined as a first sales executive in Japan market.
In 2017, I accomplished :
■Closing the Target MRR(Monthly recurring revenue) and achieving 226% of the target.
■Opening the account with the one of the big agency in Japan and launching the automated dashboard project.
■Publishing the press release with two local data provider including TV research data and conversion analytics data.
■Making a presentation in the event by Treasuredata. *the one in the article below.

職歴

  • Datorama Japan /Sales manager

    2016/10 在職中

  • Ginzamarkets, Inc. /Sales

    2014/3 2016/9

  • シナジーマーケティング /セールス

    2012/4 2014/2