自動車部品(Tier1)における営業活動についてお話できます

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経験内容

  • 自動車部品(ボディー・内装)
  • マーケティング

Sales/Marketing
Key account manager to Automotive OEMs.



Overall commercial activities (BtoB): ranging from customer development to building a long- term relationship such as
- Market / Competitor analysis
- Matching customers’ needs and internal capabilities
- Create sales strategies and win competition with profitability
- Facilitate / Coordinate with internal departments and support project management
- Maintain close communication with customers to deliver satisfaction and to gain trust
Products portfolio: Functional parts (e.g. plastic & rubber components), Safety parts (e.g. airbags)
Areas: Europe (including Turkey and South Africa)
Customer portfolio: Japanese automotive manufacturers (Toyota, Nissan and Honda)



■ どちらでご経験されましたか?
日系自動車部品メーカー(Tier1)の欧州拠点



■ いつごろ、何年くらいご経験されましたか?
2004年4月 〜 継続中



■ その時どのような立場や役割でしたか?
主に日系OEM向けの営業活動。
営業マネジャーとして、一連の営業プロセス(立案→RFQ受領→社内決裁→交渉→受注)を実施。
欧州での勤務経験は10年超。



■ 得意な分野・領域はなんですか?
自動車部品メーカー(Tier1)での営業。
製品は樹脂、ゴム、エアバックなど。



■ この分野は今後どうなると思いますか?
価格競争の激しいコモディティーであり、顧客からのコスト低減圧力は継続して強い。
また、自動運転・EV等のイノベーション伴い、企業規模の拡大を目指したM&Aが今後も続く見通し。
-> グローバルでの体力勝負になる

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スポットコンサル依頼時によくあるご質問

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    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

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その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:非公開

職歴:非公開


Sales manager with more than 15 years experience in three international organisations. Strong managerial / communication skills in a multinational environment, self-disciplined and proven ability to build / maintain customer relationships.

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