ヘルスケア業界における患者ジャーニーマーケティング(UX:Patient Journey )についてお話できます

エキスパート

氏名:開示前


responsible for:

■患者中心戦略のプロ
Patient Journeyに基づく個別疾患タイプに応じたヘルスケア行動変容モデル策定と戦略立案

■メディカル&ヘルスケアマーケティングのプロ
患者インサイト•メディカルエビデンス•最新デジタルマーケティングを駆使した刺さるアイディア実行

■プレゼンのプロ
競合エージェンシーコンペの勝率を高める独自のDouble Wing Methodと高度な企画書作成&デリバリー能力。再現性の高さ。

■その他
どちらでご経験されましたか?: ヘルスケアマーケティング会社 数社
いつごろ、何年くらいご経験されましたか?: 2015年から2016年
Patient Journey Workshopを主催
その時どのような立場や役割でしたか?: Patient Journey Workshopを主催(複数製薬会社向け講習会、講師&ファシリテーター)
得意な分野・領域はなんですか?: Patient Journey 患者中心マーケティング
健康行動変容のレバレッジ特定、施策開発
患者エスノグラフィックリサーチ、患者定量調査
患者の声に学ぶ講演会、ワークショップ企画運営

プロフィール 詳細を見る


氏名:開示前

■Director of Strategic Planning
July 2010-current
Infront Pharmaceutical Marketing Company Tokyo, Japan

■Strategic Account Manager
May 2014-current
Insight-i Pharmaceutical Marketing Company Tokyo, Japan

■Senior Account Executive
June 2002–2010
Publicis Lifebrands Medicus Japan, Tokyo, Japan

responsible for:

■患者中心戦略のプロ
Patient Journeyに基づく個別疾患タイプに応じたヘルスケア行動変容モデル策定と戦略立案

■メディカル&ヘルスケアマーケティングのプロ
患者インサイト•メディカルエビデンス•最新デジタルマーケティングを駆使した刺さるアイディア実行

■プレゼンのプロ
競合エージェンシーコンペの勝率を高める独自のDouble Wing Methodと高度な企画書作成&デリバリー能力。再現性の高さ。

 Key strategic lead for cliants via consultative business and workshop facilitation.
 Planning of marketing/communications strategies for ethical drugs, and production of associated communications tools,which won many competitive pitches involving an array of agencies, including those associated with new drugs being launched, and led to the successful launch or line extension of flagship products such as Differin (acne therapeutic),
Nexavar (molecularly targeted agent), and Allegra (antihistamine) (all this led to development of expertise in handling products in such therapeutic areas as diabetes,
allergy, skin diseases, and oncology).
 Development and proposal of marketing/communications strategies for industry clients
 Profit-and-loss management and supervision of campaigns being implemented and advertisements being placed
 Overall direction/production of marketing collaterals (advertisements, promotional materials, patient brochures, publicity materials, web-based and video commercials,proceedings of product-related seminars and lectures in Japan and overseas, educational materials for drug detailers)
 Negotiations with external collaborators and alliances (Dentsu, Beacon Communications,
Publicis, Kyodo PR, MCI, Intage, editorial/production companies, digital media/video production companies)
 Development and implementation of therapeutic area-specific branding and communications strategies


職歴

Insight-i Pharmaceutical Marketing Company

  • Strategic Account Manager 2014/5 - 現在

Infront Pharmaceutical Marketing Company

  • Director of Strategic Planning 2010/7 - 現在

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