家電及び家電量販店、アパレル業界、建築業界、中古車市場における直接及び間接部門など幅広い業務や知見について話せます

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経験内容

  • 小売(家電)
  • コンサルタント/リサーチ

家電業界では販売員時の業界日本一の売上実績(4億5千万円)や業界の直接部門、間接的部門の業務に至るまですべてを周知しています。かなりの知見あると思います。また併せて量販店で管理職としての4年連続トップチームに築き上げた数々のマネジメント実績(500名)から、広告代理店、半導体メーカー(インテル)、家電量販店、ISP業界、保険業界、公益団体からの各研修システムの構築や実務研修は評価が高く実績を上げてきました。その実績は著書として「日本一の売る技術」を2016年に出版し高評価を得て、2018年春には続編として新書を出版する予定です。
特に、国内外(日本、イギリス、アメリカ、中国、シンガポール)など有数多数の戦略的コンサルティングファームのアドバイザーとしても従事しています。
建築業界では、戸建建築(特に在来伝統工法など)や庭園に関するノウハウを熟知しており、特にデザイン力、営業力や設計力、マネジメントのサポートを工務店にしています。不動産会社は、空き家対策のコンサルティングの依頼が多々あり、顧問活動により実績が飛躍的に上がっています。
アパレル業界では、ストアマネージャーとして、直接部門、間接的部門に至るまで全体を周知しています。
中古車販売業界は営業力からマネジメントまで一貫して実績があります。

得意な分野・領域はなんですか?

家電業界、建築・不動産業界、アパレル業界、中古車業界

どちらでご経験されましたか?

Office Niwa President / Consultant

いつごろ、何年くらいご経験されましたか?

2015年1月 〜 継続中

その時どのような立場や役割でしたか?

コンサルティングの経営責任者として、企業内の研修のシステム構築、講演をはじめ、営業力やマネジメントなど総体的にコンサルティングしてきました。

期間
2015年 〜 現在

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相談開始後、スポットコンサル実施確定まで費用はかかりません

スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:(開示前)

Office Niwa / President / Consultant


PROFESSIONAL EXPERIENCE 2015 – Present  Office Niwa, Tokyo, Japan  Consultant(Niwa’s office) ・ Managerial experience including team-building and human resources development. ・Established and maintained a sales channel and achieved increased sales of 28% over target. ・Training guidance of the lectures and the enterprise associated with the book publishing.       2013 – 2015   GAP JAPAN K.K. Tokyo, Japan Store Manager ・ Managerial experience including team-building and human resources development. ・ Motivated the staff members by setting personal goals in accordance with organizational goals. ・ Lead the CRM project in the district team. ・ Established a new market and achieved 21% increase in sales. Advisors include ; Semiconductor manufacturers, consumer electronics mass merchandisers, Internet Service Providers, building companies, real estate stores, restaurants, pharmacies, second-hand car stores, strategic consultancy companies, medical institutions (treatment of elderly people with dementia), esthetics industry. 2009 – 2013   Yamada-Denki Company, Limited , Tokyo, Japan Manager and Senior Concierge ・ Sales of 453 million yen as a salesperson, and became the best of Japan. ・ Promoted to management positions in the entering a company second year. ・ Established and maintained a sales channel and achieved increased sales of 28% over target.  ・ Setup of the smart house section project and achieved increased sales of 35% over target.   2000 – 2009   Ito Construction Company, Limited , Gifu, Japan Division Director and Design and Sales Representative ・ Sales of 1500 million yen as a Sales Representative, and became the best of Company. ・ Promoted to management positions in the entering a company third year. ・ Established and maintained a sales channel and achieved increased sales of 25% over target. 1995 – 1999  Hotel New Otani Osaka , Osaka, Japan Captain and Waiter ・ Engaged in service as a captain of the banquet section. ・ Engaged in service as a waiter of “TRADER VIC'S”.  ADDITIONAL INFORMATION ・ Book“Sales Techniques of Japan’s No1 –Sales manual on how to establish a connection between you and your client” Title name in Japanese;“Nippon ichi no Uru Gizyutsu –Okyakusama to Tsunagaru Hanbai Gijutsu”(日本一の売る技術 –お客様とつながる販売マニュアル)

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