IT業界におけるマーケティング・マネージメントについてお話できます

謝礼金額の目安 直接アドバイザーにお問い合わせください

経験内容

  • マーケティング

28年以上の外資系IT企業での経歴を有し、直近ではグローバル・チームの一員として、大学・教育機関、ソフトウェア開発者とISV(独立系ソフトウェアベンダー)の3者をつなぐエコシステムを構築するマーケティングを担当し、お客様志向を重視したトリプル・メディア・マーケティングを自ら考え実践しておりました。そこでは従来、営業チームが近づくことができなかった新たなビジネスパートナーを開拓し、新規チャネルの発掘と拡充を行い、市場拡大に貢献しました。
 プログラマーとしてのキャリアを経験しているので、新たなテクノロジーへの関心が高く、マーケティング業務の実践にあたっては、最新デジタル・マーケティングをテクノロジー視点で理解したうえでROIを意識して取り入れていくことに興味があります。
 またこれまでの業務を通して身に付けたコミュニケーション力、分析力、調査力、洞察力、プロアクティブな行動力、実践力等をバランスよく用いることにより、新たな戦略や課題に対する迅速なソリューションの提案と解決をいたします。



■ どちらでご経験されましたか?
IBM Japan



■ いつごろ、何年くらいご経験されましたか?
• Marketing manager for software developers and academic (web site management, web marketing, social media marketing, triple media marketing, on-line/off-line seminar/event planning and execution): 9 years.
• Group leader of enterprise web management (cross-site services: site internal search implementation, design changes, contents quality management, web accessibility implementation, user experience research and global web site customer satisfaction survey): 5 years.
• Marketing specialist of corporate brand marketing (web site management, web marketing, campaign promotion, external vendor management): 3 years.
• Product planning and marketing of consumer software (English to Japanese translation software and e-mail software): 3 years.
• Project leader and programmer of IBM AIX (UNIX) (I18N, electronic commerce system development): 6 years.



■ その時どのような立場や役割でしたか?
Global Marketing Manager, Global Team Leader. Global Group Leader.



■ 得意な分野・領域はなんですか?
• Broad knowledge and experience for social media marketing, web marketing, integrated marketing communications and branding.
• In-depth understanding and experience for software developer relations and the community.
• Experience with both B2B and B2C marketing.
• Strong and effective people manager and motivator.
• Strong leadership, networking and negotiation skills for global project.

この経験にスポットコンサル依頼をしませんか?

相談開始後、スポットコンサル実施確定まで費用はかかりません

登録して事前相談

スポットコンサル依頼時によくあるご質問

  • Q

    アドバイザーの回答の質や依頼に適した方かはどうやって判断すればいいですか?

  • A

    アドバイザーとのメッセージは無料です。気になる点は、謝礼を決済する前に直接アドバイザーにご確認ください。

  • Q

    支払いはいつ発生しますか?

  • A

    スポットコンサルを依頼することが決まった時点で、決済が必要になります。謝礼の決済をもって、スポットコンサルは正式に確認予約されます。

その他スポットコンサル時のFAQ

氏名:非公開

日本ストラタステクノロジー株式会社 / マーケティング部、マーケティング・コミュニケーション担当


Professional summary: • Marketing manager for software developers and academic (web site management, web marketing, social media marketing, triple media marketing, on-line/off-line seminar/event planning and execution): 9 years. • Group leader of enterprise web management (cross-site services: site internal search implementation, design changes, contents quality management, web accessibility implementation, user experience research and global web site customer satisfaction survey): 5 years. • Marketing specialist of corporate brand marketing (web site management, web marketing, campaign promotion, external vendor management): 3 years. • Product planning and marketing of consumer software (English to Japanese translation software and e-mail software): 3 years. • Project leader and programmer of IBM AIX (UNIX) (I18N, electronic commerce system development): 6 years. Core competencies: • Broad knowledge and experience for social media marketing, web marketing, integrated marketing communications and branding. • In-depth understanding and experience for software developer relations and the community. • Experience with both B2B and B2C marketing. • Strong and effective people manager and motivator. • Strong leadership, networking and negotiation skills for global project.

プロフィール詳細を見る