ラグジュアリーブランド、ジュエリー、アクセサリー、アパレルファッションブランド、女性男性下着ランジェリー、化粧品スキンケア雑貨。におけるセールスプロモーション、ビジュアル&マーチャンダイジング、イベント、ショッププラン&デザイン、ブランドショッププロジェクトオペレーション、トリンプガンバルタイムノー残業MS会議情報シェアシステム、ショップビジネスコンサルタント。についてお話できます

  • アパレル

経験内容

下着からラグジュアリーブランドまで、
女性関連商品をメインとしたブランドにおける、
販促、イベント、ビジュアルマーチャンダイジング&デザイン、ショップオペレーション、内外組織作り、ブランドショップ立ち上げ、ノー残業システム実施など、マネジャー/ディレクターとして様々な成功失敗経験の中からお話し致します。

いつごろ、何年くらいご経験されましたか?

1991~2016の25年間

どちらでご経験されましたか?

1)トリンプインターナショナルジャパン マーケティング販促部
2)ワコール 小売事業部
3)カルティエ マーケティング部
4)パンドラ
5)トミーヒルフィガー
6)ショップビジネスコンサルタント


自己紹介

2014- Visual Merchandising Sales Promotion Consultant / No Overtime Work L/B Planner.
*Organize and construct every visible things of shops and brand to create invisible atmosphere accordance with budget.
*Foster your team and staff.
*Networking relations inside outside.
*Available advise to install how to realize "0" overtime working system at the company aspire right now.

2012-13 Lecturer/Presenter/Emcee
*VM seminar emcee at Japan shop trading show in Odaiba by JAVMA/NIKKEI NP.
*VM seminar lecturer at IFI business school.
*VM seminar presenter at Japan shop trading show in Odaiba by JAVMA/NIKKEI NP.

2011 Pandora VM Manager
*Build up team, Localize and Translate brand regulation.
*Penetration brand VM style.

2011 Tommy Hilfiger Japan VM Director
*Reallocation role of team.
*Reorganization.

2004-10 Cartier Japan VM Manager

2002-04 Wacoal direct shop VM/SD manager

1999-02 Sephora Japan VM Manager (from kickoff to withdrawal)

1991-99 Triumph intl Japan SP Planner
*New/Renewal 500+ Triumph Angel Bra shops (GMS, Department, Stand alone).
*No zangyo, Ganbaru time, Deadline work, crystal clear sharing info system, organic activate pyramidal organisation, etc...

職歴

  • VMSPC /Consultant

    2012/1 在職中