マイコン、SOC、半導体業界におけるシステム・デバイス・テスト設計と設計環境全般についてお話できます

  • 自動車部品(車載機器・電装品)
  • なし

経験内容

一番誇りに思う成果はなんでしたか?

ワールドワイド・シェアの97%位を占めた製品開発に携われた。
社内開発環境ツールの責任者も担当させて頂けた。
社外開発ツール会社の社外技術取締役を拝命した。

関連する論文やブログ等があればURLを教えてください

関連する論文は、以前の会社の社内のみ
社外プレゼンも多く行ったが、合併吸収されて残っていない。

どんな人にアドバイスを提供したいですか?

当該分野で開発を進めていく方々に技術手法や発想転換の手法を一緒に考えてゆきたい。

この分野は今後どうなると思いますか?

風土的な背景は持ちながらも本質的に異なった経営手法を持つ会社のみが生き残ってゆく。そうなれば、経営によって潰されて来た技術革新が再燃し、一皮剥けた技術立国となり得る。

いつごろ、何年くらいご経験されましたか?

1985から2012年までの28年間

どちらでご経験されましたか?

4万名規模の上場半導体会社

その時どのような立場や役割でしたか?

製品開発、テスト設計や設計環境開発の責任者

氏名・職歴の開示について

氏名:(開示前)

住友電装株式会社 / 機能安全アセッサー、開発環境担当

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自己紹介

- 27 years' successful experience as an engineering manager for LSI design, development methodology or marketing with sales in the semiconductor industries for automotive MCU and consumer SOC.
- The recent development system is the horizontal divided professional system by the expansion of the target circuit scale in now, but it was necessary for me to be engaged by mass production instructions, production engineering, mass production test, yield improvement from a design at the time of entering a company, although the size was small, I was able to be concerned with all associated duties for development of products and subordinates in the significant environment that was made to manage the group which I was made to make the interface (most suitable partially) with associated duties at the side of development duties, and suggested duties efficiency and basic technique (most suitable the whole) to improve it.
- For realization of the hardware & software unification FMEA technique of the in-vehicle built-in control system, I collaborated it with Hitachi central laboratory and Nippon Institute of Technology about validity of FI (Fault Injection) for the hardware in ECU and comprehensiveness for the control software.
- Applied to the open call for participants to research and development expenses subsidy of NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization, Independent administrative corporation) titled "the hardware & software unification FMEA technique realization of the in-vehicle built-in control system" and was registered in 2013.
- Maintained the system of administration of the IP version in the design section, and a plan and development of the infrastructure to tie between sections in the company applied it and built so-called original PLM system.

職歴

  • 住友電装株式会社 /機能安全アセッサー、開発環境担当

    2013/6 在職中

  • ルネサスエレクトロニクス株式会社 /シニア・プロフェッショナル

    1985/4 2012/10